Година 2019, Брой 3

Дата на издаване

5.9.2019 г.

Съдържание

  • Андрей Чужиков
    ИНДИКАТИВНИ МОДЕЛИ ЗА РАЗВИТИЕ НА МЕДИИТЕ В ГЛОБАЛНАТА ИКОНОМИКА
    JEL: F20, O30.
    Резюме: В статията се разглежда процесът на еволюция на индикативните модели за оценка на развитието на медиите в глобалната икономика. Конкретизират се важните промени, настъпили в процеса на определяне характера и динамиката на медийния... В статията се разглежда процесът на еволюция на индикативните модели за оценка на развитието на медиите в глобалната икономика. Конкретизират се важните промени, настъпили в процеса на определяне характера и динамиката на медийния пазар. Авторът прави теоретичен анализ на полиструктурната дифузия на медийните системи. Обръща се специално внимание на секторната структура на пазара, което позволява да се определят перспективите за трансформиране на съдържанието на произведените формати. Авторът предлага класификация на основните подходи за развитие на медийния пазар: класически, аналитични, синтетични и трендови, а също така институционална система, функционираща в техните предели. Изяснени са особеностите в динамиката на структурните промени на рекламния пазар, които се моделират на медийния пазар. Извършено е географско и композиционно съпоставяне на селективните индикатори. Анализирани са корпоративните промени на медийния пазар.
  • Катя Кирилова
    СЪСТОЯНИЕ И НАСОКИ ЗА РАЗВИТИЕ НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ В ОБЩИНИТЕ
    JEL: H7, C8.
    Резюме: Настоящата статия е посветена на проблемите на административното обслужване и работните процеси в общините. Това е тематика, която постоянно поражда дискусионни въпроси относно нивото на предоставяните от местната власт услуги и... Настоящата статия е посветена на проблемите на административното обслужване и работните процеси в общините. Това е тематика, която постоянно поражда дискусионни въпроси относно нивото на предоставяните от местната власт услуги и възможностите за подобряване на тези процеси. Научното изследване се фокусира основно върху работните процеси в местната администрация и връзката им с предоставяните административни услуги, като има за цел да изведе основните предизвикателства пред общините и на тази основа да се предложат възможности за подобрения. За тази цел е разработена анкетна карта за интернет проучване от 12 въпроса, която е разпространена до всички 265 респондента. Направените анализи се базират на официално получени данни от 60 общини на територията на Република България. В резултат от изследването са формулирани изводи в посока търсенето на възможности за разширяване на политиките по постоянен анализ и моделиране на работните процеси, актуализиране на предоставяните административни услуги и подобряване на обслужването като основа за достигането на изцяло електронна и свързана администрация.
  • Снежина Захариева Иванова
    ИЗСЛЕДВАНЕ СИТУАЦИОННОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР В ОРГАНИЗАЦИЯТА
    JEL: L2.
    Резюме: Индивидуалното поведение на човешкия фактор в ситуация е функция на характеристиките на личността, организацията и особеностите на ситуацията. От значение за организациите е, диагностиката на тези параметри да се осъществява бързо и... Индивидуалното поведение на човешкия фактор в ситуация е функция на характеристиките на личността, организацията и особеностите на ситуацията. От значение за организациите е, диагностиката на тези параметри да се осъществява бързо и достоверно. След изследване на редица феномени, описващи поведението на човек в ситуация, се откроиха два – локализация на контрола и привързаността на индивида към организацията, даващи възможност на мениджърите сами да отчитат организационната среда и да прогнозират вероятностното поведение. При измерване на двата конструкта във фирми от сектор „Корабостроене и кораборемонт“ във Варненска област се потвърди, че имат добър прогностичен характер за ситуационното поведение на човешкия фактор в организацията.
  • Искрен Таиров
    УПРАВЛЕНИЕ НА МОБИЛНИТЕ УСТРОЙСТВА КАТО КОМПОНЕНТ НА КОРПОРАТИВНАТА ИНФОРМАЦИОННА ИНФРАСТРУКТУРА
    Резюме: В условията на цифрова икономика и повсеместно използване на Интернет успешното функциониране на корпоративната ИТ инфраструктура е немислимо без внедряването на техники, технологии и процедури за контрол на достъпа до ресурсите.... В условията на цифрова икономика и повсеместно използване на Интернет успешното функциониране на корпоративната ИТ инфраструктура е немислимо без внедряването на техники, технологии и процедури за контрол на достъпа до ресурсите. Поради непрекъснатото популяризиране на мобилни устройства и превръщането им в неразделна част от ежедневието те стават предпочитан способ за достъп до ресурсите на корпоративната информационна инфраструктура. Това налага разработване и реализиране на ефективни решения за управление, базирани на задълбочени анализи и съобразени със спецификата на мобилните устройства. В настоящото изследване подробно се описва корпоративната ИТ инфраструктура, мобилните устройства като компонент от нея, изследва се използването им и се представят подходящи инструменти за контрол.
  • Станимира Йорданова, Климент Тошков
    ГЪВКАВA МЕТОДОЛОГИЯ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ В ИТ КОМПАНИЯ
    Резюме: Гъвкавите методологии обхващат методи, техники и средства за управление на проекти, които целят непрекъснато усъвършенстване на продукта, гъвкавост на проектния обхват, работа със самоуправляващ се екип и осигуряване на качествени... Гъвкавите методологии обхващат методи, техники и средства за управление на проекти, които целят непрекъснато усъвършенстване на продукта, гъвкавост на проектния обхват, работа със самоуправляващ се екип и осигуряване на качествени продукти. Сред съществуващите гъвкави методологии за управление на проекти Скръм и Канбан са двете най-популярни и използвани от ИТ компаниите за разработване на софтуерни продукти и подобряване управлението на бизнес процеси. Целта на статията е да предложи гъвкава методология за управление на бизнес процеси, която съчетава елементи и техники на Скръм и Канбан. Методологията е приложена в отдел за обслужване на клиенти в ИТ компания с цел подобряване управлението на екипа и оптимизиране работата в отдела. В резултат от използването на предложената гъвкава методология за управление на бизнес процесите в отдела се постига висока степен на информираност за прогреса на всяка от отворените задачи.