Година 2013, Брой 4

Дата на издаване

10.12.2013 г.

Съдържание

  • Марина Николова
    ОСОБЕНОСТИ ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА РАСТЕНИЕВЪДНО БИОЛОГИЧНО СТОПАНСТВО
    Резюме: Еволюцията в развитието на земеделските технологии спомага за разпространение на биоземеделието по целия свят. Предприемането на уп¬равленски решения, свързани с прилагането на природосъобразни методи на производство в нашата... Еволюцията в развитието на земеделските технологии спомага за разпространение на биоземеделието по целия свят. Предприемането на уп¬равленски решения, свързани с прилагането на природосъобразни методи на производство в нашата страна, е възможност за осъществяване на екологични дейности от земеделс¬ките растениевъдни стопанства. На тази основа изпъква необходимостта от ефективно управление на компо¬нентите на средата в иновативните растениевъдни биологични стопанства, както и осигуряване на възможности за тяхното оптимално функциониране. Из-борът на подхо¬дяща управленска практика при развитие на растениевъдното направление в биологич¬ните стопанства се основава на спазването на опреде¬лени принципи и подходи.
  • Андрей Почтовюк
    РЕАЛИЗАЦИЯ НА ИНТЕРЕСИТЕ НА СУБЕКТИТЕ ОТ СИСТЕМАТА НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ В УКРАЙНА
    JEL: А20
    Резюме: В статията на основата на методите на квантифициране е раз¬крита взаимовръзката между държавата, индивидите, работодателите и вис¬шите училища. Стига се до извода, че висшето образование е основа за соци¬ално-икономическото развитие... В статията на основата на методите на квантифициране е раз¬крита взаимовръзката между държавата, индивидите, работодателите и вис¬шите училища. Стига се до извода, че висшето образование е основа за соци¬ално-икономическото развитие и ефективността на пазара на труда, която може да послужи на правителствата при формирането на политиката по отношение висшето образование чрез показателя професионално квалификационно съот¬ветствие.
  • Любчо Варамезов
    ТЕХНОЛОГИЯ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЕ ЗА АУТСОРСИНГ
    JEL: D21, L21
    Резюме: Днес организациите все по-добре осъзнават стратегическия характер на решението „Да аутсорсваме или не” и отражението, кое¬то то има върху цялост¬ната им стратегия и бъдещите им възмож¬ности да се конкурират успешно. Реше¬нието „Да... Днес организациите все по-добре осъзнават стратегическия характер на решението „Да аутсорсваме или не” и отражението, кое¬то то има върху цялост¬ната им стратегия и бъдещите им възмож¬ности да се конкурират успешно. Реше¬нието „Да аутсорсваме или не” не е обикновено бизнес решение, при което про¬сто се сравняват разходите при самостоятелно изпълнение на даден процес с тези при възлагане на процеса на външна компания. Изработването на това ре¬шение е продължителен и сложен процес. То трябва да се направи по структу¬ри¬ран и рационален начин, да включва не само ценови, но и други съображения и да не се влияе от аутсорсинг тенденциите. В настоящата статия е разгледан цялостният процес на разработване и вземане на решение за аутсорсинг, който включва следните последователно из-пълнявани стъпки: съставяне на екип, който ще вземе решението за аутсор¬синг, и, който, при положително решение, ще управлява цялостния аутсорсинг процес; дефиниране на целите, които се преследват чрез аутсор¬синг; описване и класи-фициране на бизнес процесите на орга¬низацията; идентифициране на основните компетенции на органи¬за¬цията; определяне на бизнес процесите, които могат да бъдат пре¬дадени на аутсорсинг, както и на тези, които задължи¬телно тряб¬ва да останат в рамките и под контрола на организацията; анализи¬ране и оценяване на факторите, влияещи върху решението „Да аутсорсваме или не”; вземане на окончателно решение.
  • Пенка Горанова
    УПРАВЛЕНИЕ НА ВРЪЗКИТЕ С КЛИЕНТИ – СТРАТЕГИЯ ЗА УТВЪРЖДАВАНЕ НА ФИРМЕНО КОНКУРЕНТНО ПРЕДИМСТВО
    JEL: M31, M37
    Резюме: : Маркетингът на взаимоотношенията с клиенти се допълва със стратегическата визия за развитие на бизнеса – управлението на клиенти, къ¬дето се включва: анализът на клиенти и ползата/ приносът на всеки от тях, ана¬лизът на жизнения... : Маркетингът на взаимоотношенията с клиенти се допълва със стратегическата визия за развитие на бизнеса – управлението на клиенти, къ¬дето се включва: анализът на клиенти и ползата/ приносът на всеки от тях, ана¬лизът на жизнения им цикъл и пр. Двете визии - CRM и управлението на клиенти имат съществено значение за развитието на фирмата и постигането на конку¬рентоспособност. Посочените процеси проявяват тенденция на ускоряване и интензифика-ция. Те са резултат от налагането на една нова култура на потребителя, обхва¬щаща клиентите вече не само от развитите, но и от развиващите се пазари, ко¬ито имат креативен подход на мислене, динамика като стил на поведение и „гло¬бално” гражданство като социална характеристика. Специалистите по марке¬тинг трябва да притежават уникалния талант да се занимават със съвременния кли¬ент, да дават насока и фокус на своите компании за постигане на ефективни ре¬зултати, които да гарантират имиджа и успеха им.
  • Цветелина Ненкова
    КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЕФЕКТИВНОСТТА В ПЕНСИОННОТО ОСИГУРЯВАНЕ
    JEL: J26
    Резюме: : Статията е насочена към изследване на ефективността в пен¬сионното осигуряване. Теоретична основа за представяне на необходимостта от ефективно функционираща пенсионно-осигурителна система са концепциите за пенсионното осигуряване... : Статията е насочена към изследване на ефективността в пен¬сионното осигуряване. Теоретична основа за представяне на необходимостта от ефективно функционираща пенсионно-осигурителна система са концепциите за пенсионното осигуряване като: „обезпечение за възрастните лица”; „пенсионно застраховане”; фактор за „увеличаване на производителността на труда”; форма на „възвръщаемост на инвестициите в човешки капитал”; решение на проблема на „бащата - прахосник”; „застраховка за дълголетие”.
  • Драган Георгиев
    МЯСТОТО НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА КУЛТУРА В РАЗВИТИЕТО НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ БИЗНЕС
    JEL: G22
    Резюме: В статията се разглежда застрахователната култура като фактор за развитие на застрахователния бизнес. Авторът приема, че имиджът на застрахователите е в пряка зависимост от застрахователната култура. Специално внимание е отделено... В статията се разглежда застрахователната култура като фактор за развитие на застрахователния бизнес. Авторът приема, че имиджът на застрахователите е в пряка зависимост от застрахователната култура. Специално внимание е отделено на мениджмънта и неговата роля за повиша¬ване нивото на застрахователната култура. На базата на практическия опит се свързва застрахователната култура с особеностите на застрахо¬вателната услуга. Приема се, че за повишаване нивото на застрахователната култура оп-ределена роля се пада на рекламата. Обосновава се не само необходимостта от повишаването на за¬стра¬хо-вателната култура на работещите в застрахователното дружество, но и на потенциалните потреби¬тели на застрахователните продукти.