КОВИД ЕФЕКТЪТ ВЪРХУ ГЛОБАЛНАТА ИКОНОМИКА

Автори

Ключови думи
глобална криза, COVID-19, авиотранспорт, корабен транспорт.

Резюме
Ефектът на глобалната криза, причинена от пандемията от COVID-19 е всеобхватен и засяга всички държави и икономически сектори. Въпреки това могат да се откроят някои бизнеси, които са се оказали по-устойчиви на нейното неблагоприятно влияние, за разлика от други, за които отрицателният ефект е бил пагубен. Различия има и по отношение на големината на компаниите, като малките се оказаха по-гъвкави и затова претърпяха по-малки загуби.

В статията се прави анализ на основните финансови показатели на глобалните индустрии и тяхната динамика по време на кризата, като по-специално внимание се обръща на две от тях – авиотранспортът и корабният транспорт. Прави се основният извод, че корабният транспорт и по-специално превозът на контейнери се е оказал по-устойчив, докато авиотранспортът е понесъл огромни загуби. Обяснението е, че когато хората спрат да пътуват до пазарите и стоките, стоките пътуват до хората.

JEL Класификатор: Е32.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 22

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ И СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКА КОХЕЗИЯ ПРЕЗ XXI ВЕК – ТЕНДЕНЦИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    -...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА СЛЕД „НАДГРАЖДАНЕ СЛЕД ОПР” – ПРЕМИНАВАНЕ КЪМ УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ: ИЗСЛЕДВАНЕ ЗА ВИЕТНАМ

    Изследването на официалната помощ за развитие (ОПР) ще бъде фокусирано върху връзката му с „Цел 17 – Партньорства за постигане на целите“, считано за основен проблем от изследователите, особено в случая на Виетнам като развиваща се икономика. ОПР се използва главно за инвестиране в икономическа инфраструктура, тъй като при Виетнам се наблюдава ...

  • СТРАТЕГИЧЕСКИTE МАРКЕТИНГ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ В СЕКТОР ПЧЕЛАРСТВО В ОБЛАСТ РУСЕ

    Установен е маркетингов проблем пред стопанствата (затруднена реализация и ниска конкурентоспособност), който изисква стратегически маркетинг на взаимоотношенията на секторно (пчеларство и др.) и регионално ниво – област Русе и др. Целта е изследване ролята и значението на вертикалните взаимоотношения за развитие на сектор пчеларство в област ...