УПРАВЛЕНИЕТО НА БИЗНЕС КРИЗИ И НЕГОВОТО ОТРАЖЕНИЕ ВЪРХУ СЧЕТОВОДНАТА ПОЛИТИКА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО

Автори

Ключови думи
предприятие, криза, управление на кризи, сче¬товодна политика

Резюме
Управлението на бизнес кризи е изключително важна функция. Подценяването на това значимо направление може да доведе до сериозни загуби за собствениците и дори до края на съществуването на предприятието. Това естествено и недвусмислено води до извода, че постоянното развитие на знанието по управление на бизнес кризи представлява една сериозна предпоставка и стимулиращ фактор за постигането на по-успешно, по-устойчиво бизнес развитие. Във връзка с това необходимо условие за оцеляване и стабилизация на предприятието е разработването на адекватна счетоводна политика, а именно – дефанзивна счетоводна политика в контекста на нормативно регламентираните постановки за организация и методология на счетоводната отчетност на предприятието. Всяко предприятие в криза (депресия) влага само съдържание в отделните елементи на дефанзивната си счетоводна политика по такъв начин, че счетоводният инструментариум и практическите действия да я превърнат в ефективно средство за управление на стопанската дейност. Целта на настоящето изследване е да се разкрият особеностите на управлението на бизнес кризи и неговото отражение върху счетоводната политика на предприятието.

JEL Класификатор: М 21, М 41
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ПОДХОДИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ВЗЕМАНИЯТА ОТ КЛИЕНТИ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО

    Настоящата научна статия е посветена на счетоводното интерпретиране на вземанията от продажби, формирани в дейността на предприятието. В системен аспект се характеризира тяхната същност, функционална роля и значение за стопанските субекти. Аргументирано се предлагат подходи за усъвършенстване на текущото и периодичното счетоводно отчитане на ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА ОТ ХОТЕЛИЕРСКИТЕ УСЛУГИ

    Поддържането на висока конкурентоспособност в туристи¬чес¬кия бизнес (в частност – на хотелиерството) съдейства както за дългосрочното раз¬витие и управление на регионите, така и за устойчивото и конкурен¬то¬спо¬соб¬но развитие на регионалната туристическа дестинация. В статията са разгледани въпроси, отнасящи се до конкурентоспособността на ...

  • ПРОДУКТОВО ПЛАНИРАНЕ ВЪВ ФИРМИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА БЕЗАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ В БЪЛГАРИЯ

    При избора на предметна област на настоящата статия, се изхожда от разбирането за ключовото място на продуктовата политика. Като се имат предвид особеностите в сектора на безалкохолните напитки, се предлага методическа рамка на процеса на продуктово планиране, която способства вземането на обосновани управленски решения, свързани с продуктовата ...