ИЗСЛЕДВАНЕ НА УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА ОТ ХОТЕЛИЕРСКИТЕ УСЛУГИ

Автори

Ключови думи
туризъм, конкурентоспособност, услуги, удовлетвореност.

Резюме
Поддържането на висока конкурентоспособност в туристи¬чес¬кия бизнес (в частност – на хотелиерството) съдейства както за дългосрочното раз¬витие и управление на регионите, така и за устойчивото и конкурен¬то¬спо¬соб¬но развитие на регионалната туристическа дестинация. В статията са разгледани въпроси, отнасящи се до конкурентоспособността на туризма в България, пос¬редством оценка на хотелиерските услуги, предлагани на летуващите туристи. Резултатите са получени въз основа на анкетно проучване на четири хотела (разположени на Българското Черноморие) проведено през август 2012 г. Ста¬тията се състои от две части: анализ на предлаганите услуги в наблю¬да¬ваните хотели (обслужването на рецепцията, оценката на стаите и ресторанта в съот¬ветния хотел, и оценка на девет вида услуги); и оценка на удовле¬творе¬ността на анкетираните туристи от предлаганите услуги. В резултат от изслед¬ването са определени качествените характеристики на предлаганите услуги в наблюдава¬ните хотели и важността на услугите според оценката на анкети¬раните туристи. Чрез тях са получени резултатите за степента на удовле¬тво¬реност на туристите от предлаганите услуги и насоките, в които трябва да се работи, за да се подоб¬рят качествените характеристики на хотелите.

JEL Класификатор: C1, L83
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ЕВОЛЮИРАЩАТА КОНЦЕПЦИЯ ЗА РЕГУЛИРАНЕТО НА БИЗНЕСА

    Регулирането е неотменна част от управлението на днешната икономическа система на национално, регионално и глобално равнище. Неговата роля обаче е силно повлияна от редица процеси, протичащи в световен мащаб, като интеграция, интернационализация, регионализация и глобализация. Целта на разработката е да се откроят основните тенденции в ...

  • ПРОДУКТОВО ПЛАНИРАНЕ ВЪВ ФИРМИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА БЕЗАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ В БЪЛГАРИЯ

    При избора на предметна област на настоящата статия, се изхожда от разбирането за ключовото място на продуктовата политика. Като се имат предвид особеностите в сектора на безалкохолните напитки, се предлага методическа рамка на процеса на продуктово планиране, която способства вземането на обосновани управленски решения, свързани с продуктовата ...

  • ПОДХОДИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ВЗЕМАНИЯТА ОТ КЛИЕНТИ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО

    Настоящата научна статия е посветена на счетоводното интерпретиране на вземанията от продажби, формирани в дейността на предприятието. В системен аспект се характеризира тяхната същност, функционална роля и значение за стопанските субекти. Аргументирано се предлагат подходи за усъвършенстване на текущото и периодичното счетоводно отчитане на ...