ГЛОБАЛНАТА ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ – ФАКТОР ЗА ПРОМЯНА НА СУБЕКТИВНИТЕ НАГЛАСИ

Автори

Ключови думи
глобализация, глобални теми, глобално развитие, гло¬бална конкуренция, глобално иновативно лидерство.

Резюме
Статията разглежда проблема за индивидуализацията на глобалното развитие, предизвикана от промените през ХХІ век. Обосновава се необходимостта да се прибегне до употребата на нови методи при анализиране на субективния характер на глобалната икономика и политика в процеса на формиране на съвременна институционална система, като се вземат предвид тенденциите за глобална корпоратизация, конкуренция, лидерство, социализация и екологизация. Авторът също така разглежда предпоставките и мотивите за глобалното индивидуално лидерство в икономическата, политическата, социалната и културната сфери на дейност, заедно с техните особености на територията на Украйна и очертава решаващата роля на иновативните лидери за гарантирането на процесите на глобализация.

JEL Класификатор: F01, F19
Кодове на научна квалификация:
Страници: 23

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ЕВОЛЮИРАЩАТА КОНЦЕПЦИЯ ЗА РЕГУЛИРАНЕТО НА БИЗНЕСА

    Регулирането е неотменна част от управлението на днешната икономическа система на национално, регионално и глобално равнище. Неговата роля обаче е силно повлияна от редица процеси, протичащи в световен мащаб, като интеграция, интернационализация, регионализация и глобализация. Целта на разработката е да се откроят основните тенденции в ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА ОТ ХОТЕЛИЕРСКИТЕ УСЛУГИ

    Поддържането на висока конкурентоспособност в туристи¬чес¬кия бизнес (в частност – на хотелиерството) съдейства както за дългосрочното раз¬витие и управление на регионите, така и за устойчивото и конкурен¬то¬спо¬соб¬но развитие на регионалната туристическа дестинация. В статията са разгледани въпроси, отнасящи се до конкурентоспособността на ...

  • ПОДХОДИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ВЗЕМАНИЯТА ОТ КЛИЕНТИ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО

    Настоящата научна статия е посветена на счетоводното интерпретиране на вземанията от продажби, формирани в дейността на предприятието. В системен аспект се характеризира тяхната същност, функционална роля и значение за стопанските субекти. Аргументирано се предлагат подходи за усъвършенстване на текущото и периодичното счетоводно отчитане на ...