ДАНЪЧНИТЕ ПРЕФЕРЕНЦИИ КАТО ФОРМА НА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ ЗА СЕЛСКОСТОПАНСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ

Автори

Ключови думи
правителствена по¬мощ, правителствени субсидии, дарения, данъчните облекчения (преференции), аграрен сектор.

Резюме
Жизненоважното значение на селскостопанското производство и препли¬тането на икономическите и биологическите процеси обусла¬вят необхо¬ди¬мостта от по-голяма държавна намеса при провеждане на аграрната поли¬ти¬ка в страната. Форми за проявление на тази политика са правителствената по¬мощ, правителствените субсидии и дарения и данъчните облекчения (преференции).

В статията се характеризират данъчните преференции като помощ за инвестиции в материални и нематериални активи на територията на земеделските стопанства, свързани с първичното селскостопанско производство. На тази база се посочват варианти на счетоводните записвания за отчитане на преотстъпения корпоративен данък, като се анализира влиянието върху финансовия резултат.

JEL Класификатор: Q14, Н21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 11

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • МОДЕЛИ ЗА ФИНАНСОВО УПРАВЛЕНИЕ НА ЗАПАСИТЕ ВЪВ ФИРМАТА

    В статията се прави системен преглед на съвременните кон¬цепции за планиране и управление на запасите във фирмата. Последователно се изясняват същността и базовите принципи на технологията за управление на фирмените запаси. След това се извършва детайлна характеристика на детер¬министичните и стохастичните количествени модели, които са най-често ...

  • ИКОНОМИЧЕСКА ЗНАЧИМОСТ НА ИН¬ВЕСТИЦИОННОТО РЕШЕНИЕ НА „АЕЦ КОЗЛОДУЙ” ЕАД ЗА ПРОДЪЛЖАВАНЕ СРОКА НА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ПЕТИ И ШЕСТИ ЕНЕРГОБЛОК

    В съвременни условия на динамично променящи се контури на макроикономическата и законовата среда, въпросът, кореспондиращ с ефектив-ността на инвестиционното решение за продължаване експлоатационния срок на пети и шести енергоблок на единственото предприятие в Република България, използващо ядрената енергия в технологичния процес по производството ...

  • ПОТЕНЦИАЛЪТ НА СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ В БИЗНЕСА НА КОМПАНИИТЕ

    Непрекъснато расте популярността на социалните медии. Над 84% от интернет потребителите имат акаунти в социални мрежи и прекарват следно между 2 и 4 часа на ден, а всеки потребител има средно по 195 „прия¬тели“. Работата в социалните медии вече е дейност номер 1 в интернет, надмина¬вайки търсенето и ползването на електронна поща. Facebook е на път ...