ГЪВКАВA МЕТОДОЛОГИЯ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ В ИТ КОМПАНИЯ

Автори

Ключови думи
гъвкави методологии, Скръм, Канбан.

Резюме
Гъвкавите методологии обхващат методи, техники и средства за управление на проекти, които целят непрекъснато усъвършенстване на продукта, гъвкавост на проектния обхват, работа със самоуправляващ се екип и осигуряване на качествени продукти. Сред съществуващите гъвкави методологии за управление на проекти Скръм и Канбан са двете най-популярни и използвани от ИТ компаниите за разработване на софтуерни продукти и подобряване управлението на бизнес процеси. Целта на статията е да предложи гъвкава методология за управление на бизнес процеси, която съчетава елементи и техники на Скръм и Канбан. Методологията е приложена в отдел за обслужване на клиенти в ИТ компания с цел подобряване управлението на екипа и оптимизиране работата в отдела. В резултат от използването на предложената гъвкава методология за управление на бизнес процесите в отдела се постига висока степен на информираност за прогреса на всяка от отворените задачи.

JEL Класификатор: M15, C88.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 22

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • СЪСТОЯНИЕ И НАСОКИ ЗА РАЗВИТИЕ НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ В ОБЩИНИТЕ

    Настоящата статия е посветена на проблемите на административното обслужване и работните процеси в общините. Това е тематика, която постоянно поражда дискусионни въпроси относно нивото на предоставяните от местната власт услуги и възможностите за подобряване на тези процеси. Научното изследване се фокусира основно върху работните процеси в местната ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ СИТУАЦИОННОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР В ОРГАНИЗАЦИЯТА

    Индивидуалното поведение на човешкия фактор в ситуация е функция на характеристиките на личността, организацията и особеностите на ситуацията. От значение за организациите е, диагностиката на тези параметри да се осъществява бързо и достоверно. След изследване на редица феномени, описващи поведението на човек в ситуация, се откроиха два – ...

  • ИНДИКАТИВНИ МОДЕЛИ ЗА РАЗВИТИЕ НА МЕДИИТЕ В ГЛОБАЛНАТА ИКОНОМИКА

    В статията се разглежда процесът на еволюция на индикативните модели за оценка на развитието на медиите в глобалната икономика. Конкретизират се важните промени, настъпили в процеса на определяне характера и динамиката на медийния пазар. Авторът прави теоретичен анализ на полиструктурната дифузия на медийните системи. Обръща се специално внимание ...