ИЗГРАЖДАНЕ НА ЕФЕКТИВНА ВРЪЗКА "ОБРАЗОВАНИЕ – НАУКА – БИЗНЕС" – СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ И СРЕДСТВО ЗА ПОВИШАВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА НА РАЗХОДИТЕ ЗА ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ
Автори
Ключови думи
висше образование, разходи за висше образование, статистически анализ, трендови модели, структурни изменения.
Резюме
В съвременните условия на икономика, базирана на знанието, висшето образование има изключително отговорната задача да подготвя специалисти с високо ниво на теоретични и практико-приложни знания, умения и компетенции в съответните професионални направления. Процесите на интернационализация и глобализация в образованието поставят редица предизвикателства пред висшите училища в България, изразяващи се в повишаване качеството на обучението и практическата приложимост на придобитите знания, увеличаване на приложните изследвания на академичния състав и формирането на изследователски умения у студентите. Целта на статията е да се изследва динамиката на ключови показатели за системата на висшето образование, за да се установят обективно формиралите се закономерности и тенденции и да се оцени ефективността на разходите за висше образование.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18
За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.