СТРАТЕГИЧЕСКИTE МАРКЕТИНГ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ В СЕКТОР ПЧЕЛАРСТВО В ОБЛАСТ РУСЕ

Автори

Ключови думи
взаимоотношения B2B (бизнес–бизнес), взаимоотношения B2C (бизнес–клиент), VMS (вертикални маркетинг системи).

Резюме
Установен е маркетингов проблем пред стопанствата (затруднена реализация и ниска конкурентоспособност), който изисква стратегически маркетинг на взаимоотношенията на секторно (пчеларство и др.) и регионално ниво – област Русе и др. Целта е изследване ролята и значението на вертикалните взаимоотношения за развитие на сектор пчеларство в област Русе. Анализирани са мотивите за формиране на взаимоотношения в сектор пчеларство, област Русе и възможностите за тяхното вертикално развитие чрез B2C (бизнес–клиент) и B2B (бизнес–бизнес) отношения. Стратегическите взаимоотношения на секторно (пчеларство) и регионално ниво (област Русе) откриват достъп до пазари, ресурси, ноу-хау и др., създавайки предпоставки за повишаване на националната и международната конкурентоспособност и рентабилност на сектора и региона, както и преодоляване на регионални и секторни проблеми. Пчеларските стопанства от област Русе могат да бъдат равностойни партньори, вкл. и лидери във вертикалните маркетинг системи (VMS) на пчелни и други продукти предимно чрез секторни и регионални отношения, което ще им осигури по-силни позиции спрямо останалите членове на дистрибуционните канали – доставчици, посредници, търговци и др. Те трябва да преминат към вертикални взаимоотношения за по-изгодна реализация на своите продукти, като се насочат към директна реализация на крайните потребители и участие във VMS.

JEL Класификатор: M31; Q13.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА СЛЕД „НАДГРАЖДАНЕ СЛЕД ОПР” – ПРЕМИНАВАНЕ КЪМ УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ: ИЗСЛЕДВАНЕ ЗА ВИЕТНАМ

    Изследването на официалната помощ за развитие (ОПР) ще бъде фокусирано върху връзката му с „Цел 17 – Партньорства за постигане на целите“, считано за основен проблем от изследователите, особено в случая на Виетнам като развиваща се икономика. ОПР се използва главно за инвестиране в икономическа инфраструктура, тъй като при Виетнам се наблюдава ...

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД АСОРТИМЕНТНОТО ПРЕДЛАГАНЕ НА РИТЕЙЛЪРИТЕ В ЕРАТА НА ОМНИКАНАЛНОСТТА

    Настоящата статия представя резултати от изследване, целящо да се направи теоретико-емпирична интерпретация на асортиментното предлагане на ритейлърите в омниканална среда. Върху тази база се извеждат най-открояващите се предизвикателства и въпроси, като се прилага комбинация от преглед на специализираната икономическа теория и се привеждат ...

  • УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ И СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКА КОХЕЗИЯ ПРЕЗ XXI ВЕК – ТЕНДЕНЦИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА

    -...