МОДЕЛИ ЗА ВЗИМАНЕ НА РЕШЕНИЯ ОТНОСНО ОБЕМА И ЦЕНАТА ПРИ ПОКУПКИТЕ В ТЪРГОВИЯТА НА ЕДРО
Автори
Ключови думи
търговия на едро, математическо моделиране, оптимизация, ценообразуване, продавач, дилър, купувач.
Резюме
В статията се предлага математически модел за подпомагане на вземането на решения относно обема на покупките и нивото на цените на дребно, които фирмата за търговия на едро (дилърът) определя в зависимост от продажните цени на производи-теля и търсенето на крайните купувачи за различни обеми покупки на едро. Предполага се, че производителят и търговецът на едро влияят върху цената посредством ценовата политика. В резултат на това се поставя и решава проблемът за определяне на оптималния обем на покупките и продажбите на едро в зависимост от търсенето и предлагането, както и промените в нивото на покупните и продажните цени. Тук се разглеждат два варианта за поставяне на проблема: когато крайният купувач е информиран или неинформиран относно цените на производителя.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 12
За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.