ОЧЕРТАВАНЕ НА ТВЪРДИ И МЕКИ ПАРТНЬОРСТВА В МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС

Автори

Ключови думи
партньорство, видове партньорства, ТРР (Trans-pacific partnership), твърди и меки партньорства, двумерна матрица за междудържавно партньорство и тривекторна матрица за междуфирмено партньорство.

Резюме
Настоящото изследване е развито в две части.

В първата част са лансирани възможни видове партньорства, като уда-рението е поставено върху деловите взаимоотношения. Приведен е и феноме¬нът ТРР (Trans-pacific partnership). Изведени са характеристики на твърдо и меко партньорство.

Във втората част е разработен инструментариум за анализ и оценка на партньорството. За тази цел са предложени две матрици. Едната е за изслед¬ване на проблема на междудържавно равнище с два вектора. Другата матрица разглежда междуфирменото партньорство, като съдържа три измерения: вид партньорство, степен на интернационализация и големина на фирмите.

JEL Класификатор: F14.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 14

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ПРОБЛЕМИ НА КАПИТАЛОВАТА ОПТИМИЗАЦИЯ НА ФИРМИТЕ В БЪЛГАРИЯ

    Целта на статията е да тества адаптирана за българските условия технология за оптимизиране на капиталовата структура на българските фирми върху основата на фундаментални фирмени показатели и борсови котировки в периода 2010 – 2013 г. Подобна технология дава отговор на редица въпроси и решава съществени проблеми пред бизнес практиката, свързана с ...

  • ВИДОВЕ ЙЕРАРХИЧНИ СТРУКТУРИ И УПРАВЛЕНСКИ РАЗХОДИ НА ИНОВАТИВНАТА СИСТЕМА В ПРЕДПРИЯТИЕТО

    В статията се предлага нов подход към класифицирането на управленските структури в иновационната система на промишленото предприя¬тие. На основата на анализ на литературни източници е аргументирана необхо¬димостта от съставянето на нова класификация на типовете управленски струк¬тури. Обособени са неизследвани управленски структури и са определени ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА КОНЦЕПЦИЯТА BYOD - ПРЕДИМСТВА, РИСКОВЕ И ПОДХОДИ

    Мобилните устройства кардинално промениха предста¬вите за работа на служителите и за измеренията на съвременния бизнес. Популярността на концепцията BYOD (Bring Your Own Device) се дължи на една от основните характеристики на бизнеса от последните някол¬ко години – мобилност на мениджърите и служителите. Изклю¬чи¬телна актуалност придобива ...