СЧЕТОВОДНИ И ДАНЪЧНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ОЦЕНЯВАНЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКАТА ПРОДУКЦИЯ

Автори

Ключови думи
счетоводни стандарти, селско стопанство, земеделска про¬дукция, оценяване, финансови резултати, данъчни проблеми, счетоводни проблеми.

Резюме
В статията се анализират постановките в счетоводните стан¬дарти № 41 „Селско стопанство” и № 2 „Отчитане на стоково-материалните за¬паси” при определяне и оценяване на земеделската продукция и влиянието на оценките при формиране на финансовия резултат за отчетния период. При прак¬тическото прилагане на посочените стандарти се проявяват противоречия в тек¬стове, регламентиращи преобразуването на счетоводния финансов резултат за данъчни цели. С конкретен пример се характеризира логическата последовател¬ност при данъчното третиране на разликите, проявили се при оценяването на продукцията при първоначално признаване и в края на годината.

JEL Класификатор: M41, Q19, H25
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ТРАНСФЕРЪТ НА ТЕХНОЛОГИИ ОТ ТРАНСНАЦИОНАЛНИТЕ КОРПОРАЦИИ И ГЛОБАЛИЗАЦИЯ НА ЗНАНИЯТА

    Обект на изследване в статията е трансферът на технологии и глобали¬зацията на знанията от транснационалните корпорации чрез износа на преки чуждестранни инвестиции, международната търговия с наукопоглъщащи изделия и покупко-продажбата на лицензи, патенти и ноу-хау. Посочва се, че трансферът на технологии в света чрез продажбата на лицензи и ...

  • ПРИЛОЖЕНИЕ НА МОБИЛНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В БИЗНЕСА

    Мобилните технологии навлизат все по-бързо и масово в съв¬ременния бизнес, в резултат на което той става по-гъвкав, динамичен, комуника¬тивен и ефективен. В статията се разкриват предпоставките, възможностите и формите на приложение на мобилните технологии в бизнеса. Представени са и най-популярните мобилни услуги, които подпомагат постоянния ...

  • ПОДХОД КЪМ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ENTERPRISE 2.0 ОТ КОМПАНИИТЕ

    В статията са споделени вижданията на автора за успешно из¬ползване на Enterprise 2.0 за решаване на 4 групи задачи в предприятието: Мар¬кетинг в Web 2.0 и работа с клиенти на компанията; Взаимодействия с бизнес партньори; Управление на персонала; Управ¬ление на знанията в компанията. Предложен е подход към разработването на страте¬гия за ...