ВЛАСТТА МЕЖДУ ЗНАНИЕТО И КОНФОРМИЗМА

Автори

Ключови думи
власт, знание, конформизъм, овластени, неовластени.

Резюме
Статията е посветена на феномена „власт”. В началото се раз¬съждава за властта, най-общо, като за „целенасочено въздействие върху хора”. След това се поставя акцент върху знанието като единствен източник на високо¬качествена власт, в сравнение с другите два „върховни” източника в лицето на силата и богатството, като се търсят и възможности за неговото включване в реалните форми на властта на организационно равнище. Целта на третата част е представянето на отношението между властта и конформизма към личността на властимащия.

JEL Класификатор: M10, M12.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗ НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНФОРМАЦИОННИТЕ СИСТЕМИ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА

    Развитието на информационните системи изискват много по¬вече от внедряване на съответна технология или намиране на информационно решение. Необходим е задълбочен стратегически подход, анализ на възможнос¬тите и обективните трудности. Важно условие в този процес е, че развитието на информационната система трябва да е съобразно със световните ...

  • ПРАКТИКОПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ НА СЧЕТОВОДНОТО БЮДЖЕТИРАНЕ

    За разлика от българската, в световната счетоводна теория и практика счетоводството, бюджетирането и анализът съществуват като едно цяло. Ситуацията у нас през последните години наложи един нов поглед към бю-джетирането в предприятията. Управляващите имат вече нужда от план за дей-ността на предприятието за предстоящия и бъдещите отчетни периоди и ...

  • БЪЛГАРСКИЯТ ТУРИЗЪМ – МЕЖДУ КЛАСИКАТА И ПОПУЛЯРНИЯ ЖАНР

    Характерът на развивания туризъм като бизнес зависи до го¬ляма степен от целите, които преследва и от търсенията на туристите, които бизнесът привлича като свои клиенти. За да се определи характерът на съвре¬менния туристически бизнес в България, в статията се акцентира на качеството и спецификата на реализацията му като индустрия. Целта е да се ...