ИЗСЛЕДВАНЕ НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО: ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ – КОНКУРЕН¬ТОСПОСОБНОСТ В БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ

Автори

Ключови думи
иновационна дейност, иновационна активност, фирмена конкурентоспособност, предприятие, взаимодействие.

Резюме
В настоящата статия се изяснява в теоретичен и практически аспект съществуващата двустранна връзка между иновационната дейност, ино¬вационната активност и фирмената конкурентоспособност. В хода на анализа се подчертава, че, от една страна, равнището на фирмената конкурентоспособност в предприятията, определяща интензивността на иновационните дейности, е следствие от състоянието на конкурентната среда. От друга страна, иновацион¬ната активност на предприятията, определяща равнището на фирмената им конкурентоспособност, е също резултат от състоянието на тази външна конку-рентна среда. Това означава, че между иновационните дейности на предприяти¬ята и фирмената им конкурентоспособност съществува двустранна връзка, която зависи от състоянието на външната конкурентна среда (т.е. тя се явява обединя-ващото звено в тази връзка).

JEL Класификатор: B21, D21, D62.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • РИСКЪТ КАТО ЧАСТ ОТ ПРОФЕСИЯТА НА СЧЕТОВОДИТЕЛЯ

    В настоящата разработка се характеризира професионалният риск на счетоводителя, като се проучват неговите източници. Разкриват се пос¬ледиците от него и се търсят възможности за минимализирането им. Рискът е неотменна част от професията на счетоводителя. По въпро¬сите на риска е писано немалко, но по отношение на счетоводството той не е проучен ...

  • ПРОГРАМИ ЗА ТЪРСЕНЕ В ИНТЕРНЕТ

    В статията, въз основа на 15 годишен период от засилен инте¬рес на автора към машините за търсене на информация в мрежата, се коменти¬рат промените, настъпили през този период в тяхното развитие. Тезисно се мар¬кират основните особености на най-популярните в момента търсещи машини. Въз основа на посочените в изложението данни се правят констатации ...

  • ЕВОЛЮЦИЯ НА ПАРАДИГМАТА НА МАРКЕТИНГА

    През последното десетилетие маркетингът започна да развива ново съдържание на своята парадигма, която се основава на преосмислянето на досегашните маркетингови постулати за идентифициране, изследване и реша¬ване на проблемите на стопанския живот. Под влияние на революционните из¬менения в условията на бизнеса и обществото като цяло, все ...