ИЗСЛЕДВАНЕ НА ВЗАИМОДЕЙСТВИЕТО: ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ – КОНКУРЕН¬ТОСПОСОБНОСТ В БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ
Автори
Ключови думи
иновационна дейност, иновационна активност, фирмена конкурентоспособност, предприятие, взаимодействие.
Резюме
В настоящата статия се изяснява в теоретичен и практически аспект съществуващата двустранна връзка между иновационната дейност, ино¬вационната активност и фирмената конкурентоспособност. В хода на анализа се подчертава, че, от една страна, равнището на фирмената конкурентоспособност в предприятията, определяща интензивността на иновационните дейности, е следствие от състоянието на конкурентната среда. От друга страна, иновацион¬ната активност на предприятията, определяща равнището на фирмената им конкурентоспособност, е също резултат от състоянието на тази външна конку-рентна среда. Това означава, че между иновационните дейности на предприяти¬ята и фирмената им конкурентоспособност съществува двустранна връзка, която зависи от състоянието на външната конкурентна среда (т.е. тя се явява обединя-ващото звено в тази връзка).
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25
За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.