ОРГАНИЗАЦИОННИ ФОРМИ И РЕШЕНИЯ ЗА ЕКСПОРТНО НАСЪРЧАВАНЕ

Автори

Ключови думи
експортно насърчаване; организационни форми; услуги; ор¬ганизации за експортно насърчаване; политика експортно насърчаване.

Резюме
Основна цел на разработката е да се проследи възникването и развитието на организационните форми и решенията за експортно насърчаване, със задачата да се разкрият същностните характеристики на съвременната по¬литика за експортно насърчаване. Акцентира се върху предлаганите услуги и съвкупността от мерки за стимулиране. По тази причина въз основа на селекция върху проучвания, се формулират основните принципи, които имат основопола¬гащо значение за успешното функциониране на организациите за експортно насърчаване (ОЕН). Посочената задача получава разрешение чрез провежда¬нето на обзорен анализ върху решенията за експортно насърчаване в страни с различна степен на икономическо развитие. Прилагането на този подход е удачно, тъй като разкриването на различните организационни форми за експорт¬ното насърчаване дава възможност за оценка и сравнение.

Въз основа на проучените примери се определя доколко практиката за екс-портно стимулиране у нас е аналогична на тази в другите страни.

JEL Класификатор: D01; E02; F02
Кодове на научна квалификация:
Страници: 17

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ПРАКТИКО-ПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ НА ЗАДБАЛАНСОВОТО ОТЧИТАНЕ НА ПОЕТИТЕ АНГАЖИМЕНТИ ЗА РАЗХОДИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ

    В настоящата разработка е направен опит за представяне на счетоводната страна на поетите от бюджетните организации ангажименти за разходи с договори и такива с незабавна реализация, анализирани в контекста на промените в нормативната уредба от началото на 2014г. Авторът акцентира на практико-приложните аспекти на прилаганите от бюджетните ...

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЖИЗНЕНИЯ ЦИКЪЛ НА ПУБЛИЧНИ КОМПАНИИ ОТ ИНДЕКСА SOFIX

    Както живите организми, така и организациите имат жизнен ци¬къл и претърпяват много повтарящи се и предвидими модели на поведение по време на своя растеж и развитие. Именно правилното диагностициране на жиз¬нения цикъл, в който се намира организацията, и адекватният избор на стратегия би могъл да бъде в основата на успеха на организацията. ...

  • АНАЛИТИЧНА ПРОЦЕДУРА ПО ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ ВЪЗ ОСНОВА ФАКТОРИТЕ НА ВЛИЯНИЕ

    В статията се разглеждат аналитичните процедури, които могат да бъдат използвани от одитора на етапа на получаване на информация, като процедури на проверката по същество, с цел събиране на преки доказателства за грешките, нарушенията и лъжливите твърдения във финансовата отчетност. Предлаганата методика за прогнозиране на резултативния показател, ...