ИНСТИТУЦИОНАЛНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ХЕДЖ ФОНДОВЕТЕ

Автори

Ключови думи
хедж фондове, колективни инвестиционни схеми.

Резюме
Статията разглежда институционалните характеристики на хедж фондовете на база сравняването им с традиционните колективни инвести¬ционни схеми и инвестиционни фондове. На тази база изследването достига до заключението, че хедж фондовете са високоливъриджирани бутикови инвести¬ционни фондове с квазиотворен характер, които прилагат активен портфейлен мениджмънт с цел извличане на висока абсолютна доходност, независимо от поведението на финансовите пазари при осъществяване на своята дейност в условията на ниско ниво на прозрачност и нормативно-институционална регула¬ция.

JEL Класификатор: G23
Кодове на научна квалификация:
Страници: 21

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЖИЗНЕНИЯ ЦИКЪЛ НА ПУБЛИЧНИ КОМПАНИИ ОТ ИНДЕКСА SOFIX

    Както живите организми, така и организациите имат жизнен ци¬къл и претърпяват много повтарящи се и предвидими модели на поведение по време на своя растеж и развитие. Именно правилното диагностициране на жиз¬нения цикъл, в който се намира организацията, и адекватният избор на стратегия би могъл да бъде в основата на успеха на организацията. ...

  • АНАЛИТИЧНА ПРОЦЕДУРА ПО ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ ВЪЗ ОСНОВА ФАКТОРИТЕ НА ВЛИЯНИЕ

    В статията се разглеждат аналитичните процедури, които могат да бъдат използвани от одитора на етапа на получаване на информация, като процедури на проверката по същество, с цел събиране на преки доказателства за грешките, нарушенията и лъжливите твърдения във финансовата отчетност. Предлаганата методика за прогнозиране на резултативния показател, ...

  • ОРГАНИЗАЦИОННИ ФОРМИ И РЕШЕНИЯ ЗА ЕКСПОРТНО НАСЪРЧАВАНЕ

    Основна цел на разработката е да се проследи възникването и развитието на организационните форми и решенията за експортно насърчаване, със задачата да се разкрият същностните характеристики на съвременната по¬литика за експортно насърчаване. Акцентира се върху предлаганите услуги и съвкупността от мерки за стимулиране. По тази причина въз основа ...