• Икона за смяна на езика на български
  • Icon to change language to english

ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЖИЗНЕНИЯ ЦИКЪЛ НА ПУБЛИЧНИ КОМПАНИИ ОТ ИНДЕКСА SOFIX

Автори

Ключови думи
жизнен цикъл, финансова диагностика, организация, код PAEI, публична компания.

Резюме
Както живите организми, така и организациите имат жизнен ци¬къл и претърпяват много повтарящи се и предвидими модели на поведение по време на своя растеж и развитие. Именно правилното диагностициране на жиз¬нения цикъл, в който се намира организацията, и адекватният избор на стратегия би могъл да бъде в основата на успеха на организацията. Настоящата статия прави опит да приложи модела на жизнен цикъл на Адизес във финансовата диагностика на български публични компании. Диагностицирано е “здравослов¬ното” състояние на компаниите от индекса SOFIX и е определена фазата от жизнения цикъл, в който се намира всяка една от тях.

JEL Класификатор: D21, D53, E32, L32
Кодове на научна квалификация:
Страници: 24

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ПРАКТИКО-ПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ НА ЗАДБАЛАНСОВОТО ОТЧИТАНЕ НА ПОЕТИТЕ АНГАЖИМЕНТИ ЗА РАЗХОДИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ

    В настоящата разработка е направен опит за представяне на счетоводната страна на поетите от бюджетните организации ангажименти за разходи с договори и такива с незабавна реализация, анализирани в контекста на промените в нормативната уредба от началото на 2014г. Авторът акцентира на практико-приложните аспекти на прилаганите от бюджетните ...

  • АНАЛИТИЧНА ПРОЦЕДУРА ПО ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ ВЪЗ ОСНОВА ФАКТОРИТЕ НА ВЛИЯНИЕ

    В статията се разглеждат аналитичните процедури, които могат да бъдат използвани от одитора на етапа на получаване на информация, като процедури на проверката по същество, с цел събиране на преки доказателства за грешките, нарушенията и лъжливите твърдения във финансовата отчетност. Предлаганата методика за прогнозиране на резултативния показател, ...

  • ОРГАНИЗАЦИОННИ ФОРМИ И РЕШЕНИЯ ЗА ЕКСПОРТНО НАСЪРЧАВАНЕ

    Основна цел на разработката е да се проследи възникването и развитието на организационните форми и решенията за експортно насърчаване, със задачата да се разкрият същностните характеристики на съвременната по¬литика за експортно насърчаване. Акцентира се върху предлаганите услуги и съвкупността от мерки за стимулиране. По тази причина въз основа ...