РАЗВИТИЕ И СЪСТОЯНИЕ НА СЪВРЕМЕННИТЕ АГРОПАЗАРИ

Автори

Ключови думи
пазари за генетично модифицирани храни; биологични па¬зари; онлайн пазари; социално-технологични трансформации; български агро¬пазари.

Резюме
Целта на изследването е да се очертаят някои основни тен¬денции в развитието и състоянието на съвременните глобални и Български агро¬пазари. Изследването обхваща настъпващите промени в агропазарите. Анализът на протичащите трансформации включва състоянието и динамиката на глобал¬ните им размери, влиянието на социални, технологични и др. фактори. Анализи¬рани са ГМО, биологичните и онлайн пазарите на земеделски продукти, по отно¬шение на техните перспективи на развитие в глобален план и на национално ниво - България. Установено е, че като цяло тенденциите на нарастване на агро¬пазарите – конвенционални, биологични, за генетично модифицирани храни и онлайн са в резултат на трансформации в общественото и технологичното раз¬витие. Констатирано е значително изоставане на българските агропазари спрямо тенденциите и развитието на световните агропазари. Установено е силно несъ-ответствие – предвид развитието на агробизнеса в България през последното десетилетие и значително по-слабото развитие на националните агропазари, инфраструктурата и пазарните отношения. Земеделските предприятия у нас имат затруднен достъп до агропазарите. Налице са съществени трудности, свър¬зани с реализацията на земеделската продукция, произведена в България.

JEL Класификатор: Q13; Q17
Кодове на научна квалификация:
Страници: 21

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ОСОБЕНОСТИ И ПРИЛОЖЕНИЕ НА НЕ¬МИТНИЧЕСКИТЕ ИНСТРУМЕНТИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА МИТНИЧЕСКАТА ПОЛИТИКА

    За да се реализира митни¬ческата политика на всяка страна, се използват две групи инструменти: чисто митнически инструменти – размерите на митата за отделните стоки; законовоопределеният начин за изчисляване на мит¬ническата стойност; прилагането (неприлагането) на прин¬ципа за произход на обмитяваните стоки, и немитнически инструменти, които са ...

  • АНАЛИЗ НА МЕТОДИТЕ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ СТОЙНОСТТА НА МАРКАТА

    В съвременния свят влиянието на брандовете е по-мощно от всякога, а бранд мениджърите съзнават, че грижата за израстването и експанзи¬ята на марката са ключови за нарастването на продажбите и за развитието на фирмата като цяло. Водещи компании като „Xerox”, „Coca-Cola” отчитат, че бран¬дът е толкова значим за работата им, колкото са и фабриките, ...

  • ВЪРХУ НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ОСТОЙНОСТЯВАНЕ НА ЕКОСИСТЕМНИТЕ ПОЛЗИ

    Съхранената природа означава съхранена почва, води, въздух, природни ресурси – т.е. животът на планетата. Именно чистата природа е не само предпоставка, но и ценен капитал за развитие на успешен бизнес – екоту¬ризъм, биоземеделие, устойчиво горско стопанство и др. Предприемането на уп¬равленски решения, свързани с прилагането на природосъобразни ...