ВЛИЯЕ ЛИ КУЛТУРАТА НА СТРАНАТА ПРИЕМНИК ВЪРХУ УСПЕХА НА ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ТЪРГОВЦИ НА ДРЕБНО?

Автори

Ключови думи
успех на търговците на дребно, национална култура, Хофстеде.

Резюме
Като използваме модела на Хофстеде (Geert Hofstede) за култур¬ната ориентация на различните нации, ние изследваме доколко успехът на чуждестранните търговци на дребно зависи от културните ценности във всяка страна приемник. Резултатите от нашето изследване показват, че индивидуализ¬мът и стремежът към избягване на несигурност в страната приемник имат отрицате¬лен ефект, докато стремежът към удовлетворяване на желанията влияе положително върху успеха на чуждестранните търговци. Изследването отделя място и на конкретни изводи за теорията и практиката в тази сфера.

JEL Класификатор: M30
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗЪТ НА ФИНАНСОВИЯ ОТЧЕТ В СИСТЕМАТА НА СЪВРЕМЕННИЯ ФИНАНСОВ АНАЛИЗ

    Еволюцията на финансовия анализ се характеризира с разширяващото се използване на показатели, за изчисляването на които е необходима информация както от финансовите отчети, така и от финансовите пазари. Съществува мнение, че при изследване на финансовото състояние на предприятията приоритетно значение има анализът на информацията и показателите, ...

  • ОЦЕНКА НА ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ ЗА ИНДЕКСИРАНЕ И АНАЛИЗ НА ОНЛАЙН ПУБЛИКАЦИИ

    Статията разглежда методологическите въпроси при оценка на информационни системи за индексиране и анализ на информация от интернет. Сравнителният анализ на подобен клас информационни системи може да се извърши само след като предварително се дефинират показатели за оценка, експертно се определят техните степени на значимост (теглови коефициенти) и ...

  • СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ НА МОБИЛНИТЕ И ЕЛЕКТРОННИТЕ РАЗПЛАЩАНИЯ В БЪЛГАРИЯ

    Съвременните мобилни и електронни платежни системи, като всички иновативни решения, се стремят, максимално да отговорят на технологичните възможности и изисквания на бизнеса. Реализирането на онлайн разплащанията има редица ползи както за банките и институциите, които ги внедряват, така и за търговците и клиентите, които ги използват при ...