СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ НА МОБИЛНИТЕ И ЕЛЕКТРОННИТЕ РАЗПЛАЩАНИЯ В БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
мобилни разплащания, електронни разплащания, SWOT анализ, PESTEL анализ

Резюме
Съвременните мобилни и електронни платежни системи, като всички иновативни решения, се стремят, максимално да отговорят на технологичните възможности и изисквания на бизнеса. Реализирането на онлайн разплащанията има редица ползи както за банките и институциите, които ги внедряват, така и за търговците и клиентите, които ги използват при осъществяване на своята дейност.

Целта на настоящата статия е да се представят мобилните и електронните системи за разплащания като едно от най-перспективните направления в развитието на разплащанията у нас, да се откроят силните и слабите им страни, като ясно се идентифицират възможностите и заплахите за тяхното прилагане, съобразно текущата социално-политическа конюнктура в България.

JEL Класификатор: D14, D80, G21, L81, L86
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ОЦЕНКА НА ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ ЗА ИНДЕКСИРАНЕ И АНАЛИЗ НА ОНЛАЙН ПУБЛИКАЦИИ

    Статията разглежда методологическите въпроси при оценка на информационни системи за индексиране и анализ на информация от интернет. Сравнителният анализ на подобен клас информационни системи може да се извърши само след като предварително се дефинират показатели за оценка, експертно се определят техните степени на значимост (теглови коефициенти) и ...

  • АНАЛИЗ НА ВЛИЯНИЕТО НА ИНФЛАЦИЯТА ВЪРХУ РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ФИНАНСОВО-СТОПАНСКАТА ДЕЙНОСТ НА ТЪРГОВСКАТА ОРГАНИЗАЦИЯ

    В статията се разглежда методиката за преизчисляване показате¬лите на финансово-счетоводната отчетност за оценяване дейността на търговската организация в условията на инфлация, което е изключително важно за повишаване обосноваността на управленските решения. Изчисленията са извършени на базата на конкретен пример за действаща организация....

  • ВЛИЯЕ ЛИ КУЛТУРАТА НА СТРАНАТА ПРИЕМНИК ВЪРХУ УСПЕХА НА ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ТЪРГОВЦИ НА ДРЕБНО?

    Като използваме модела на Хофстеде (Geert Hofstede) за култур¬ната ориентация на различните нации, ние изследваме доколко успехът на чуждестранните търговци на дребно зависи от културните ценности във всяка страна приемник. Резултатите от нашето изследване показват, че индивидуализ¬мът и стремежът към избягване на несигурност в страната приемник ...