СЪВМЕСТНО СЪЗДАВАНЕ НА СТОЙНОСТ НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА ЧРЕЗ ПЛАТФОРМЕНИТЕ КОМПАНИИ

Автори

Ключови думи
Майкъл Портър, диамант на конкурентните предимства, платформена компания, подход на динамичните способности, съвместно създаване, стойност на търговската марка

Резюме
Фирмите днес се фокусират върху изграждането на дългосрочни връзки с клиентите и търсят начини, активно да ги ангажират в маркетинговия процес. Платформени компании като Амазон, Еърбнб и Юбер заемат водеща роля в тази посока, като осигуряват цифрова платформа, която позволява на множество заинтересовани страни да се ангажират и допринесат за създаването на стойност на търговската марка. Независимо от това, досега в научните изследвания все още не е разгледан въпросът как платформените компании могат ефективно и ефикасно да експлоатират мрежата, която изграждат на глобалния пазар, за да стимулират съвместното създаване и увеличане на стойността на търговската марка. Настоящата статия интегрира „диаманта на конкурентните предимства“ на Портър с подхода на динамичните способности и предлага концептуална рамка, която позволява да разберем по-добре, как платформените предприятия използват своите възможности, за да експлоатират „диаманта“ и да изграждат „екосистема от партньори“, докато насърчават иновациите и насърчават съвместното създаване на търговската марка.

JEL Класификатор: M30
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ДЕТЕРМИНАНТИ ОПРЕДЕЛЯЩИ РАЗВИТИЕТО НА МЕЖДУОРГАНИЗАЦИОННИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ

    В наши дни сътрудничеството се счита за един от основните начини за развитие на предприятието. За много от компаниите то е възможност за подобряване или увеличаване на конкурентоспособността им. За други това е необходимост, защото липсата на сътрудничество би могла да доведе до сериозни сътресения. Независимо от това е нужно да се подчертае, че ...

  • ЕКСПЕРТНА ОЦЕНКА НА ЕКОЛОГИЧНИЯ РИСК С ТЕХНОГЕНЕН ХАРАКТЕР – ЕЛЕМЕНТ ОТ ЕКОЛОГИЧНОТО ЗАСТРАХОВАНЕ НА ИНДУСТРИАЛНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ

    В статията се разглежда проблематиката, свързана със застраховането на риска „замърсяване на околната среда” в стопанските субекти. Пред¬ставя се структурата на околната среда при функциониране на пред¬приятията с опасно производство, анализират се нейните елементи и се изследват рисковите фактори, които определят рисковата ситуация на ...

  • ПЪЛНОТА И СВОЕВРЕМЕННОСТ НА ПУБЛИКУВАНЕТО НА ГОДИШНИТЕ ФИНАНСОВИ ОТЧЕТИ НА БЪЛГАРСКИ ПРЕДПРИЯТИЯ

    Информацията във финансовите отчети трябва да притежава определени свойства, за да е полезна за потребителите. Много често в българската практика се забелязват непълноти при публикуването на финансовите от¬чети, като само формално се спазват изискванията, без в действителност да се предоставя на заинтересованите потребители пълна и навременна ...