КОНЦЕПТУАЛЕН ПОДХОД ЗА ПРЕДСТАВЯНЕ НА ТЕКСТОВИ ДАННИ ОТ УЕБ БАЗИРАНИ ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ В СТРУКТУРИРАНА ФОРМА

Автори

Ключови думи
концептуален подход, текстови данни, уеб базирана информационна система.

Резюме
Данните в уеб базираните информационни системи представляват все по-голям интерес за аналитична обработка от страна на организациите. Обичайно текстовите данни в този вид системи имат неструктурирана форма. Неструктурираните данни в уеб базираните информационни системи са с много голям обем. Това предполага приложението на специфични подходи за аналитична обработка на данните предвид естествената им неструктурирана форма. Откроява се необходимостта от представяне на текстови данни от уеб базирани информационни системи в структурирана форма. Статията е посветена на така поставената проблематика. Разглеждат се особеностите на данните в уеб базираните информационни системи. Представя се концептуален подход за представяне на текстови данни от този вид системи в структурирана форма. На база на предложения концептуален подход се дефинира модел на софтуерно решение, което представлява възможност за технологична реализация на концептуалния подход. Акцентира се на все по-значимата роля на данните в рамките на уеб концепцията за вземането на управленски решения в организациите.

JEL Класификатор: C18, D83, L86.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 14

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • СПЕЦИФИКА НА МЕДИИТЕ КАТО БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ И МОДЕЛИ ЗА АНАЛИЗ НА СЪЗДАВАНИТЕ ОТ ТЯХ СТОЙНОСТИ

    Статията е фокусирана върху актуални проблеми на стратегическия анализ на създаването на стойност в медиите. В началото се извеждат характерните белези на медийната организация като такава и се оценяват специфичните аспекти на нейното бизнес управление. Изясняват се методологически въпроси на анализа на създава-нето на стойност при мрежовата форма ...

  • ОТРАЖЕНИЕ НА КОВИД-19 ВЪРХУ РАЗВИТИЕТО НА ЗАСТРАХОВКА „КАСКО НА МПС“ В БЪЛГАРИЯ

    Застраховка „Каско на МПС“ е най-сключваната доброволна застраховка на българския застрахователен пазар и през последните години нейният пазарен дял е около 27% в Раздел „Общо застраховане“. Целта на изследването е да се оцени влиянието на мерките, възприети от държавата, за ограничаване на разпространението на вируса SARS-CoV-2 върху развитието ...

  • Q-COMMERCE – СЛЕДВАЩО ПОКОЛЕНИЕ ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ

    Резюме: Q-търговията е продукт на интеграцията на информационните и комуникационните технологии и на миграцията на обмена на продукти в онлайн среда, което в комбинация с възможностите за физическа доставка в рамките на сравнител-но кратък период от време, създава нов бизнес сегмент за обмен на продукти. В хода на работата са използвани общи и ...