ВЛИЯНИЕ НА ПРЕКИТЕ ГЕРМАНСКИ ИНВЕСТИЦИИ ВЪРХУ ИКОНОМИКАТА НА БЪЛГАРИЯ

Автори

Ключови думи
ПЧИ, ефекти от ПЧИ, икономически растеж

Резюме
Безспорно е влиянието на преките чуждестранни инвестиции върху икономиката на приемащата държава. Те влияят върху националното производство, неговия обем и структура, върху търговията (внос и износ), върху местния пазар и конкуренцията, заетостта и доходите на населението, върху иновационното и технологично развитие и т.н. Ефектите от тях имат проявления на ниво фирма (микро-), на ниво държава (макро-) и на регионално ниво. Статията анализира значението на Германия и преките инвестиции с произход Германия за икономиката ни, както и въздействието от дейността на Аурубис България като най-голямата германска инвестиция чрез преки, косвени и мултипликаторни ефекти върху металургичната индустрия у нас и ролята на компанията за икономическия растеж в страната.

JEL Класификатор: F21, E22, O1.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ОТРАЖЕНИЕ НА КОВИД-19 ВЪРХУ РАЗВИТИЕТО НА ЗАСТРАХОВКА „КАСКО НА МПС“ В БЪЛГАРИЯ

    Застраховка „Каско на МПС“ е най-сключваната доброволна застраховка на българския застрахователен пазар и през последните години нейният пазарен дял е около 27% в Раздел „Общо застраховане“. Целта на изследването е да се оцени влиянието на мерките, възприети от държавата, за ограничаване на разпространението на вируса SARS-CoV-2 върху развитието ...

  • Q-COMMERCE – СЛЕДВАЩО ПОКОЛЕНИЕ ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ

    Резюме: Q-търговията е продукт на интеграцията на информационните и комуникационните технологии и на миграцията на обмена на продукти в онлайн среда, което в комбинация с възможностите за физическа доставка в рамките на сравнител-но кратък период от време, създава нов бизнес сегмент за обмен на продукти. В хода на работата са използвани общи и ...

  • СПЕЦИФИКА НА МЕДИИТЕ КАТО БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ И МОДЕЛИ ЗА АНАЛИЗ НА СЪЗДАВАНИТЕ ОТ ТЯХ СТОЙНОСТИ

    Статията е фокусирана върху актуални проблеми на стратегическия анализ на създаването на стойност в медиите. В началото се извеждат характерните белези на медийната организация като такава и се оценяват специфичните аспекти на нейното бизнес управление. Изясняват се методологически въпроси на анализа на създава-нето на стойност при мрежовата форма ...