ЕВОЛЮИРАЩАТА КОНЦЕПЦИЯ ЗА РЕГУЛИРАНЕТО НА БИЗНЕСА

Автори

Ключови думи
държавно регулиране, регулации, саморегулиране

Резюме
Регулирането е неотменна част от управлението на днешната икономическа система на национално, регионално и глобално равнище. Неговата роля обаче е силно повлияна от редица процеси, протичащи в световен мащаб, като интеграция, интернационализация, регионализация и глобализация. Целта на разработката е да се откроят основните тенденции в регулирането на стопанската дейност, като се вземат предвид неговите измерения - политическо, процесуално, структурно, обществено и икономическо. В статията се разглеждат същността и видовете регулации, регулативната функция на държавата в ретроспективен план и новите моменти в регулирането, като се прилагат подходи за систематизация и теоретично обогатяване на концепцията за регулирането.

JEL Класификатор: F02; F40
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ПОДХОДИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ВЗЕМАНИЯТА ОТ КЛИЕНТИ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО

    Настоящата научна статия е посветена на счетоводното интерпретиране на вземанията от продажби, формирани в дейността на предприятието. В системен аспект се характеризира тяхната същност, функционална роля и значение за стопанските субекти. Аргументирано се предлагат подходи за усъвършенстване на текущото и периодичното счетоводно отчитане на ...

  • УПРАВЛЕНИЕТО НА БИЗНЕС КРИЗИ И НЕГОВОТО ОТРАЖЕНИЕ ВЪРХУ СЧЕТОВОДНАТА ПОЛИТИКА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО

    Управлението на бизнес кризи е изключително важна функция. Подценяването на това значимо направление може да доведе до сериозни загуби за собствениците и дори до края на съществуването на предприятието. Това естествено и недвусмислено води до извода, че постоянното развитие на знанието по управление на бизнес кризи представлява една сериозна ...

  • ПРОДУКТОВО ПЛАНИРАНЕ ВЪВ ФИРМИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА БЕЗАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ В БЪЛГАРИЯ

    При избора на предметна област на настоящата статия, се изхожда от разбирането за ключовото място на продуктовата политика. Като се имат предвид особеностите в сектора на безалкохолните напитки, се предлага методическа рамка на процеса на продуктово планиране, която способства вземането на обосновани управленски решения, свързани с продуктовата ...