ИЗСЛЕДВАНЕ НА УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА ОТ ХОТЕЛИЕРСКИТЕ УСЛУГИ

Автори

Ключови думи
туризъм, конкурентоспособност, услуги, удовлетвореност.

Резюме
Поддържането на висока конкурентоспособност в туристи¬чес¬кия бизнес (в частност – на хотелиерството) съдейства както за дългосрочното раз¬витие и управление на регионите, така и за устойчивото и конкурен¬то¬спо¬соб¬но развитие на регионалната туристическа дестинация. В статията са разгледани въпроси, отнасящи се до конкурентоспособността на туризма в България, пос¬редством оценка на хотелиерските услуги, предлагани на летуващите туристи. Резултатите са получени въз основа на анкетно проучване на четири хотела (разположени на Българското Черноморие) проведено през август 2012 г. Ста¬тията се състои от две части: анализ на предлаганите услуги в наблю¬да¬ваните хотели (обслужването на рецепцията, оценката на стаите и ресторанта в съот¬ветния хотел, и оценка на девет вида услуги); и оценка на удовле¬творе¬ността на анкетираните туристи от предлаганите услуги. В резултат от изслед¬ването са определени качествените характеристики на предлаганите услуги в наблюдава¬ните хотели и важността на услугите според оценката на анкети¬раните туристи. Чрез тях са получени резултатите за степента на удовле¬тво¬реност на туристите от предлаганите услуги и насоките, в които трябва да се работи, за да се подоб¬рят качествените характеристики на хотелите.

JEL Класификатор: C1, L83
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ЕВОЛЮИРАЩАТА КОНЦЕПЦИЯ ЗА РЕГУЛИРАНЕТО НА БИЗНЕСА

    Регулирането е неотменна част от управлението на днешната икономическа система на национално, регионално и глобално равнище. Неговата роля обаче е силно повлияна от редица процеси, протичащи в световен мащаб, като интеграция, интернационализация, регионализация и глобализация. Целта на разработката е да се откроят основните тенденции в ...

  • ПРОДУКТОВО ПЛАНИРАНЕ ВЪВ ФИРМИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА БЕЗАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ В БЪЛГАРИЯ

    При избора на предметна област на настоящата статия, се изхожда от разбирането за ключовото място на продуктовата политика. Като се имат предвид особеностите в сектора на безалкохолните напитки, се предлага методическа рамка на процеса на продуктово планиране, която способства вземането на обосновани управленски решения, свързани с продуктовата ...

  • ГЛОБАЛНАТА ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ – ФАКТОР ЗА ПРОМЯНА НА СУБЕКТИВНИТЕ НАГЛАСИ

    Статията разглежда проблема за индивидуализацията на глобалното развитие, предизвикана от промените през ХХІ век. Обосновава се необходимостта да се прибегне до употребата на нови методи при анализиране на субективния характер на глобалната икономика и политика в процеса на формиране на съвременна институционална система, като се вземат предвид ...