ПОДХОДИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ВЗЕМАНИЯТА ОТ КЛИЕНТИ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО

Автори

Ключови думи
счетоводство, предприятия, вземания от клиенти

Резюме
Настоящата научна статия е посветена на счетоводното интерпретиране на вземанията от продажби, формирани в дейността на предприятието. В системен аспект се характеризира тяхната същност, функционална роля и значение за стопанските субекти. Аргументирано се предлагат подходи за усъвършенстване на текущото и периодичното счетоводно отчитане на вземанията от клиенти на предприятието. Акцентът се поставя върху създаването на актуална, обхватна и детайлизирана информация на посочените обекти на отчитане, според тяхното индивидуално проявление и предварително определени критерии за разграничаване и класифициране.

JEL Класификатор: M41
Кодове на научна квалификация:
Страници: 15

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ГЛОБАЛНАТА ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ – ФАКТОР ЗА ПРОМЯНА НА СУБЕКТИВНИТЕ НАГЛАСИ

    Статията разглежда проблема за индивидуализацията на глобалното развитие, предизвикана от промените през ХХІ век. Обосновава се необходимостта да се прибегне до употребата на нови методи при анализиране на субективния характер на глобалната икономика и политика в процеса на формиране на съвременна институционална система, като се вземат предвид ...

  • ЕВОЛЮИРАЩАТА КОНЦЕПЦИЯ ЗА РЕГУЛИРАНЕТО НА БИЗНЕСА

    Регулирането е неотменна част от управлението на днешната икономическа система на национално, регионално и глобално равнище. Неговата роля обаче е силно повлияна от редица процеси, протичащи в световен мащаб, като интеграция, интернационализация, регионализация и глобализация. Целта на разработката е да се откроят основните тенденции в ...

  • УПРАВЛЕНИЕТО НА БИЗНЕС КРИЗИ И НЕГОВОТО ОТРАЖЕНИЕ ВЪРХУ СЧЕТОВОДНАТА ПОЛИТИКА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО

    Управлението на бизнес кризи е изключително важна функция. Подценяването на това значимо направление може да доведе до сериозни загуби за собствениците и дори до края на съществуването на предприятието. Това естествено и недвусмислено води до извода, че постоянното развитие на знанието по управление на бизнес кризи представлява една сериозна ...