ТЕХНОЛОГИЯ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЕ ЗА АУТСОРСИНГ

Автори

Ключови думи
аутсорсинг, екип, бизнес процес, основни компетенции, аутсорсинг матрица.

Резюме
Днес организациите все по-добре осъзнават стратегическия характер на решението „Да аутсорсваме или не” и отражението, кое¬то то има върху цялост¬ната им стратегия и бъдещите им възмож¬ности да се конкурират успешно. Реше¬нието „Да аутсорсваме или не” не е обикновено бизнес решение, при което про¬сто се сравняват разходите при самостоятелно изпълнение на даден процес с тези при възлагане на процеса на външна компания. Изработването на това ре¬шение е продължителен и сложен процес. То трябва да се направи по структу¬ри¬ран и рационален начин, да включва не само ценови, но и други съображения и да не се влияе от аутсорсинг тенденциите.

В настоящата статия е разгледан цялостният процес на разработване и вземане на решение за аутсорсинг, който включва следните последователно из-пълнявани стъпки: съставяне на екип, който ще вземе решението за аутсор¬синг, и, който, при положително решение, ще управлява цялостния аутсорсинг процес; дефиниране на целите, които се преследват чрез аутсор¬синг; описване и класи-фициране на бизнес процесите на орга¬низацията; идентифициране на основните компетенции на органи¬за¬цията; определяне на бизнес процесите, които могат да бъдат пре¬дадени на аутсорсинг, както и на тези, които задължи¬телно тряб¬ва да останат в рамките и под контрола на организацията; анализи¬ране и оценяване на факторите, влияещи върху решението „Да аутсорсваме или не”; вземане на окончателно решение.

JEL Класификатор: D21, L21
Кодове на научна квалификация:
Страници: 21

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ВРЪЗКИТЕ С КЛИЕНТИ – СТРАТЕГИЯ ЗА УТВЪРЖДАВАНЕ НА ФИРМЕНО КОНКУРЕНТНО ПРЕДИМСТВО

    : Маркетингът на взаимоотношенията с клиенти се допълва със стратегическата визия за развитие на бизнеса – управлението на клиенти, къ¬дето се включва: анализът на клиенти и ползата/ приносът на всеки от тях, ана¬лизът на жизнения им цикъл и пр. Двете визии - CRM и управлението на клиенти имат съществено значение за развитието на фирмата и ...

  • КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЕФЕКТИВНОСТТА В ПЕНСИОННОТО ОСИГУРЯВАНЕ

    : Статията е насочена към изследване на ефективността в пен¬сионното осигуряване. Теоретична основа за представяне на необходимостта от ефективно функционираща пенсионно-осигурителна система са концепциите за пенсионното осигуряване като: „обезпечение за възрастните лица”; „пенсионно застраховане”; фактор за „увеличаване на производителността на ...

  • РЕАЛИЗАЦИЯ НА ИНТЕРЕСИТЕ НА СУБЕКТИТЕ ОТ СИСТЕМАТА НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ В УКРАЙНА

    В статията на основата на методите на квантифициране е раз¬крита взаимовръзката между държавата, индивидите, работодателите и вис¬шите училища. Стига се до извода, че висшето образование е основа за соци¬ално-икономическото развитие и ефективността на пазара на труда, която може да послужи на правителствата при формирането на политиката по ...