УПРАВЛЕНИЕ НА ВРЪЗКИТЕ С КЛИЕНТИ – СТРАТЕГИЯ ЗА УТВЪРЖДАВАНЕ НА ФИРМЕНО КОНКУРЕНТНО ПРЕДИМСТВО

Автори

Ключови думи
модели, клиенти, потребители, управление, CRM.

Резюме
: Маркетингът на взаимоотношенията с клиенти се допълва със стратегическата визия за развитие на бизнеса – управлението на клиенти, къ¬дето се включва: анализът на клиенти и ползата/ приносът на всеки от тях, ана¬лизът на жизнения им цикъл и пр. Двете визии - CRM и управлението на клиенти имат съществено значение за развитието на фирмата и постигането на конку¬рентоспособност.

Посочените процеси проявяват тенденция на ускоряване и интензифика-ция. Те са резултат от налагането на една нова култура на потребителя, обхва¬щаща клиентите вече не само от развитите, но и от развиващите се пазари, ко¬ито имат креативен подход на мислене, динамика като стил на поведение и „гло¬бално” гражданство като социална характеристика. Специалистите по марке¬тинг трябва да притежават уникалния талант да се занимават със съвременния кли¬ент, да дават насока и фокус на своите компании за постигане на ефективни ре¬зултати, които да гарантират имиджа и успеха им.

JEL Класификатор: M31, M37
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • РЕАЛИЗАЦИЯ НА ИНТЕРЕСИТЕ НА СУБЕКТИТЕ ОТ СИСТЕМАТА НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ В УКРАЙНА

    В статията на основата на методите на квантифициране е раз¬крита взаимовръзката между държавата, индивидите, работодателите и вис¬шите училища. Стига се до извода, че висшето образование е основа за соци¬ално-икономическото развитие и ефективността на пазара на труда, която може да послужи на правителствата при формирането на политиката по ...

  • ОСОБЕНОСТИ ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА РАСТЕНИЕВЪДНО БИОЛОГИЧНО СТОПАНСТВО

    Еволюцията в развитието на земеделските технологии спомага за разпространение на биоземеделието по целия свят. Предприемането на уп¬равленски решения, свързани с прилагането на природосъобразни методи на производство в нашата страна, е възможност за осъществяване на екологични дейности от земеделс¬ките растениевъдни стопанства. На тази основа ...

  • ТЕХНОЛОГИЯ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЕ ЗА АУТСОРСИНГ

    Днес организациите все по-добре осъзнават стратегическия характер на решението „Да аутсорсваме или не” и отражението, кое¬то то има върху цялост¬ната им стратегия и бъдещите им възмож¬ности да се конкурират успешно. Реше¬нието „Да аутсорсваме или не” не е обикновено бизнес решение, при което про¬сто се сравняват разходите при самостоятелно ...