УПРАВЛЕНИЕ НА ВРЪЗКИТЕ С КЛИЕНТИ – СТРАТЕГИЯ ЗА УТВЪРЖДАВАНЕ НА ФИРМЕНО КОНКУРЕНТНО ПРЕДИМСТВО
Автори
Ключови думи
модели, клиенти, потребители, управление, CRM.
Резюме
: Маркетингът на взаимоотношенията с клиенти се допълва със стратегическата визия за развитие на бизнеса – управлението на клиенти, къ¬дето се включва: анализът на клиенти и ползата/ приносът на всеки от тях, ана¬лизът на жизнения им цикъл и пр. Двете визии - CRM и управлението на клиенти имат съществено значение за развитието на фирмата и постигането на конку¬рентоспособност.
Посочените процеси проявяват тенденция на ускоряване и интензифика-ция. Те са резултат от налагането на една нова култура на потребителя, обхва¬щаща клиентите вече не само от развитите, но и от развиващите се пазари, ко¬ито имат креативен подход на мислене, динамика като стил на поведение и „гло¬бално” гражданство като социална характеристика. Специалистите по марке¬тинг трябва да притежават уникалния талант да се занимават със съвременния кли¬ент, да дават насока и фокус на своите компании за постигане на ефективни ре¬зултати, които да гарантират имиджа и успеха им.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 18
За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.