МЯСТОТО НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА КУЛТУРА В РАЗВИТИЕТО НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ БИЗНЕС

Автори

Ключови думи
Застраховане, застрахователно дружество, застрахо¬вателен по¬средник, застрахован, застрахователен пазар, застрахователна услуга, застра¬хователна кул-тура, застрахователна реклама

Резюме
В статията се разглежда застрахователната култура като фактор за развитие на застрахователния бизнес. Авторът приема, че имиджът на застрахователите е в пряка зависимост от застрахователната култура.

Специално внимание е отделено на мениджмънта и неговата роля за повиша¬ване нивото на застрахователната култура. На базата на практическия опит се свързва застрахователната култура с особеностите на застрахо¬вателната услуга.

Приема се, че за повишаване нивото на застрахователната култура оп-ределена роля се пада на рекламата.

Обосновава се не само необходимостта от повишаването на за¬стра¬хо-вателната култура на работещите в застрахователното дружество, но и на потенциалните потреби¬тели на застрахователните продукти.

JEL Класификатор: G22
Кодове на научна квалификация:
Страници: 19

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • УПРАВЛЕНИЕ НА ВРЪЗКИТЕ С КЛИЕНТИ – СТРАТЕГИЯ ЗА УТВЪРЖДАВАНЕ НА ФИРМЕНО КОНКУРЕНТНО ПРЕДИМСТВО

    : Маркетингът на взаимоотношенията с клиенти се допълва със стратегическата визия за развитие на бизнеса – управлението на клиенти, къ¬дето се включва: анализът на клиенти и ползата/ приносът на всеки от тях, ана¬лизът на жизнения им цикъл и пр. Двете визии - CRM и управлението на клиенти имат съществено значение за развитието на фирмата и ...

  • ТЕХНОЛОГИЯ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЕ ЗА АУТСОРСИНГ

    Днес организациите все по-добре осъзнават стратегическия характер на решението „Да аутсорсваме или не” и отражението, кое¬то то има върху цялост¬ната им стратегия и бъдещите им възмож¬ности да се конкурират успешно. Реше¬нието „Да аутсорсваме или не” не е обикновено бизнес решение, при което про¬сто се сравняват разходите при самостоятелно ...

  • РЕАЛИЗАЦИЯ НА ИНТЕРЕСИТЕ НА СУБЕКТИТЕ ОТ СИСТЕМАТА НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ В УКРАЙНА

    В статията на основата на методите на квантифициране е раз¬крита взаимовръзката между държавата, индивидите, работодателите и вис¬шите училища. Стига се до извода, че висшето образование е основа за соци¬ално-икономическото развитие и ефективността на пазара на труда, която може да послужи на правителствата при формирането на политиката по ...