СИТУАЦИОНЕН ПОДХОД КЪМ РЪКОВОД¬СТВОТО НА ПРОЕКТНИЯ ЕКИП – НЕОБХОДИМОСТ И ПРАКТИКО-ПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ

Автори

Ключови думи
екип, проект, ръководство, типология.

Резюме
Почти всички изследвания върху качествата и управленския стил на проектния мениджър имат универсален характер и постулират изводи и обобщения, които не са съобразени с конкретната ситуация, в която се изпъл¬нява самият проект. Целта на настоящата статия е да внуши идеята, че ръковод¬ството на проектния екип изисква прилагане на ситуационен подход, съобразен с типа на изпълнявания проект. Във връзка с това се разглеждат основните про¬фесионални и лични качества на проектния мениджър и се представят няколко типологии: 1) типология на проектните мениджъри – изследовател, координатор, водач и администратор; 2) модели на ръководство в екипа – йерархичен, ръко¬водител на екип, координатор на екип, споделено лидерство и самоуправляващ се екип; 3) типология на проектите – 13 типа, групирани в четири категории. Представят се възможности за избор на проектен мениджър и управленски мо¬дел в зависимост от конкретната специфика на проекта, включително фазата от неговия жизнен цикъл.

JEL Класификатор: М5
Кодове на научна квалификация:
Страници: 21

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • СЪДЕЯТЕЛСТВОТО ПРЕЗ ПРИЗМАТА НА СОЦИАЛНАТА АКТИВНОСТ, ПОВЕДЕНЧЕСКАТА НЕОПРЕДЕЛЕНОСТ И МЕНИДЖЪРСКАТА ПРОНИЦАТЕЛНОСТ

    В статията се прави връзка между успеха и ролята на личните и професионални качества и групата - от една страна, и значението на съдедятелс¬ката среда - от друга. За общия резултат, който на практика е реализирана цел, с особено значение са компонентите на съдеятелската система. Нещо повече – дори при много висока оценка за личните и професионални ...

  • СВЕТОВНАТА ФИНАНСОВА КРИЗА В ЕВРОПА: ТРАНСМИСИЯ, РАЗВИТИЕ И ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ БАНКОВИЯ СЕКТОР

    Световната финансова криза от 2007 година по своя характер и дълбочи¬на е едно от най-сериозните предизвикателства пред съвременната икономика след Великата депресия от 1929 година. Фактът, че седем години след възникването на първите смущения икономиката все още не се е възстано¬вила напълно, говори за нейната изключителна сила и негативно ...

  • КРЕАТИВЕН ПОДХОД КЪМ КОНЦЕПТУАЛИЗИРАНЕТО И ИНТЕГРИРАНЕТО НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТИ/БРАНДОВЕ

    Целта на настоящата статия е да очертае определени отп¬равни моменти, свързани с креативността при създаване на туристически про¬дукти/брандове. Обект на изследване е отношението: „Туристически потенциал на един рeгион - Туристически атрактори – Туристически продукт – Маркетинг на туристи-чески продукт/бранд. В определена последователност се ...