• Икона за смяна на езика на български
  • Icon to change language to english

АНАЛИТИЧНА ПРОЦЕДУРА ПО ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ ВЪЗ ОСНОВА ФАКТОРИТЕ НА ВЛИЯНИЕ

Автори

Ключови думи
аналитични процедури, одитор, информация, фактори на влияние, обем продажби, корелационен анализ.

Резюме
В статията се разглеждат аналитичните процедури, които могат да бъдат използвани от одитора на етапа на получаване на информация, като процедури на проверката по същество, с цел събиране на преки доказателства за грешките, нарушенията и лъжливите твърдения във финансовата отчетност. Предлаганата методика за прогнозиране на резултативния показател, въз основа „факторите на влияние“ на примера на обема продажби, може да бъде прост и надежден инструмент в арсенала на одитора.

JEL Класификатор: С40, D29
Кодове на научна квалификация:
Страници: 13

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЖИЗНЕНИЯ ЦИКЪЛ НА ПУБЛИЧНИ КОМПАНИИ ОТ ИНДЕКСА SOFIX

    Както живите организми, така и организациите имат жизнен ци¬къл и претърпяват много повтарящи се и предвидими модели на поведение по време на своя растеж и развитие. Именно правилното диагностициране на жиз¬нения цикъл, в който се намира организацията, и адекватният избор на стратегия би могъл да бъде в основата на успеха на организацията. ...

  • ПРАКТИКО-ПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ НА ЗАДБАЛАНСОВОТО ОТЧИТАНЕ НА ПОЕТИТЕ АНГАЖИМЕНТИ ЗА РАЗХОДИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ

    В настоящата разработка е направен опит за представяне на счетоводната страна на поетите от бюджетните организации ангажименти за разходи с договори и такива с незабавна реализация, анализирани в контекста на промените в нормативната уредба от началото на 2014г. Авторът акцентира на практико-приложните аспекти на прилаганите от бюджетните ...

  • ОРГАНИЗАЦИОННИ ФОРМИ И РЕШЕНИЯ ЗА ЕКСПОРТНО НАСЪРЧАВАНЕ

    Основна цел на разработката е да се проследи възникването и развитието на организационните форми и решенията за експортно насърчаване, със задачата да се разкрият същностните характеристики на съвременната по¬литика за експортно насърчаване. Акцентира се върху предлаганите услуги и съвкупността от мерки за стимулиране. По тази причина въз основа ...