ПОТЕНЦИАЛЪТ НА СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ В БИЗНЕСА НА КОМПАНИИТЕ

Автори

Ключови думи
BYOD (Bring Your Own Device), Social Intranet, Social Media Marketing (SMM), Social Media Strategy, Social Media, Social Networks, Web 2.0.

Резюме
Непрекъснато расте популярността на социалните медии. Над 84% от интернет потребителите имат акаунти в социални мрежи и прекарват следно между 2 и 4 часа на ден, а всеки потребител има средно по 195 „прия¬тели“. Работата в социалните медии вече е дейност номер 1 в интернет, надмина¬вайки търсенето и ползването на електронна поща. Facebook е на път да замести е-мейлите като основно средство за комуникация.

В последно време трайно се увеличава броят на хората, които идват в соци¬алните мрежи не само за общуване, а за да намерят информация за раз¬лични стоки и услуги, т.е. те все повече и повече се превръщат в мощен бизнес инструмент. Бизнесът прави първите си стъпки в използването на социалните медийни платформи в качеството на ефективен маркетингов канал.

В първата част на статията се изследват основните причини, които нала¬гат все по-тясна интеграция на социалните медии с бизнес процесите на компани¬ята: използването на социалните инструменти от преобладаващата част от интернет потребителите; безспорните предимства, които социалните медии могат да осигурят на бизнеса; увлечението на служителите от социалните мрежи; необходимостта от ясно разработена маркетингова стратегия за използ¬ване на социалните медии. Специално внимание е отделено на последните данни за използването на цифровите технологии в нашата страна и причините за застрашителното изоставане в рамките на ЕС в няколко от най-важните аспекти.

Във втората част авторът очертава основните сфери, в които социал¬ните медии могат да помогнат на бизнеса: маркетинг; продажби; обслужване на клиентите; PR акции; подбор на персонала; управление на взаимоотношенията с клиенти; налагане и утвърждаване на бранда; обучение и развитие на персо¬нала. Направен е опит да се маркират някои от проявленията на социалните инструменти във всяка от горните сфери на базата на конкретни примери.

JEL Класификатор: C63, C81, C88
Кодове на научна квалификация:
Страници: 26

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • ИКОНОМИЧЕСКА ЗНАЧИМОСТ НА ИН¬ВЕСТИЦИОННОТО РЕШЕНИЕ НА „АЕЦ КОЗЛОДУЙ” ЕАД ЗА ПРОДЪЛЖАВАНЕ СРОКА НА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ПЕТИ И ШЕСТИ ЕНЕРГОБЛОК

    В съвременни условия на динамично променящи се контури на макроикономическата и законовата среда, въпросът, кореспондиращ с ефектив-ността на инвестиционното решение за продължаване експлоатационния срок на пети и шести енергоблок на единственото предприятие в Република България, използващо ядрената енергия в технологичния процес по производството ...

  • МОДЕЛИ ЗА ФИНАНСОВО УПРАВЛЕНИЕ НА ЗАПАСИТЕ ВЪВ ФИРМАТА

    В статията се прави системен преглед на съвременните кон¬цепции за планиране и управление на запасите във фирмата. Последователно се изясняват същността и базовите принципи на технологията за управление на фирмените запаси. След това се извършва детайлна характеристика на детер¬министичните и стохастичните количествени модели, които са най-често ...

  • ДАНЪЧНИТЕ ПРЕФЕРЕНЦИИ КАТО ФОРМА НА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ ЗА СЕЛСКОСТОПАНСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ

    Жизненоважното значение на селскостопанското производство и препли¬тането на икономическите и биологическите процеси обусла¬вят необхо¬ди¬мостта от по-голяма държавна намеса при провеждане на аграрната поли¬ти¬ка в страната. Форми за проявление на тази политика са правителствената по¬мощ, правителствените субсидии и дарения и данъчните облекчения ...