ИНТЕГРИРАНОСТ НА СТРАТЕГИИТЕ ЗА НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ В ПЛАНОВИТЕ ДОКУМЕНТИ НА ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА

Автори

Ключови думи
интегрираност, организационна стратегия, висши учи¬лища, стратегия за научноизследователска дейност.

Резюме
В статията са представени модел за интегрираност на орга¬низа¬ционната стратегия на висшите училища със стратегията за научноиз¬следователска дейност, както и етапите на разработване на стратегията за НИД, така че да се постигне съгласуваност с организационната стратегия и структура. Моделът дава възможност за ефективно организационно проекти¬ране чрез комбиниране на възможни подходи за разработване на стратегиите с оглед постигане на интегрираност между тях. Описани са нивата на зрялост на процесите по планиране на научноизследователска дейност в университетите. Дефинирани са етапите на разработване на стратегията за НИД на ВУ, така че да се постигне съгласуваност с общата организационна стратегия, от една страна, и с останалите частни стратегии, от друга.

JEL Класификатор: I23.
Кодове на научна квалификация:
Страници: 20

За да прочетете пълният текст на статията кликнете върху съответния бутон.

Още статии от този брой

  • АКТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА РАЗХОДИТЕ, ФИНАНСИРАНИ СЪС СРЕДСТВА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ, В ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР

    С проектите, финансирани със средства от оперативните прог¬рами към Европейските структурни и инвестиционни фондове, се предоставя финансиране на отделни сектори и дейности под условие, като с това се цели ускоряване на интеграцията, повишаване качеството на работата и услугите, раз¬ви¬тие на човешкия ресурс и в крайна сметка подобряване на ...

  • БИЗНЕС МОТИВАЦИОНЕН ПРОФИЛ: СРАВНЕНИЕ МЕЖДУ НАГЛАСИ НА БИЗНЕСА, АДМИНИСТРАЦИЯТА И МЛАДИТЕ ХОРА

    Въпросите за мотивационните нагласи и изследванията в тази област са винаги актуални от гл.точка на динамиката на бизнес средата и бързата промяна в тях в това направление. Поради това съществуват мнжество предходни изследвания от теоретична, методическа и практикоприложна гл.точка, които същевременно не омаловажават актуалността на всяко следващо ...

  • ФАКТОРИ ЗА УСПЕХ НА МОДЕЛА „БИЗНЕС ПРОЦЕС КАТО УСЛУГА“

    Моделът „Бизнес процес като услуга“ интегрира достиженията на концепциите за управление на бизнес процесите на базата на техните мо¬дели и облачните технологии. Той е насочен към бързото изграждане на автома¬тизирани бизнес процеси на базата на облачни услуги. В статията е направен опит за прецизиране обхвата на модела „Бизнес процес като ...