Година 2013, Брой 1
Дата на издаване25.3.2013 г.
Съдържание
-
Величко Адамов
ФИЛОСОФИЯ НА ОБЩОТО ФИНАНСИРАНЕ НА ФИРМАТАJEL: G32Ключови думи: фирмени инвестиции, финансови решения, финансова структура, финан¬сови (дългосрочни) капитали, парични (краткосрочни) капитали, ликвидност, дъл¬гове, сделки с ценни книжа, платежоспособност, финансово равновесие, рацио¬нално капиталово структуриране.Резюме: Общото финансиране на фирмата изисква добри познания за двата основни елемента на пасива на финансовия баланс – дългосрочните и краткосрочните капитали. Във връзка с това в статията се прави анализ на съот¬ношенията, при които... Общото финансиране на фирмата изисква добри познания за двата основни елемента на пасива на финансовия баланс – дългосрочните и краткосрочните капитали. Във връзка с това в статията се прави анализ на съот¬ношенията, при които фирмените инвестиции могат да бъдат осигурени с капи¬тали. Очертават се проблемите на позитивната и негативната структура на капи¬талите. Дават се препоръки за оптимизиране на собствените и привлечените капитали в името на една ефективна инвестиционна политика. Обект на внима¬ние е и практиката на управление на капитала в българските фирми – практика, която непрекъснато се нуждае от обогатяване и усъ¬вър¬шенстване. -
Георги Герганов
СЧЕТОВОДНИ И ДАНЪЧНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ОЦЕНЯВАНЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКАТА ПРОДУКЦИЯКлючови думи: счетоводни стандарти, селско стопанство, земеделска про¬дукция, оценяване, финансови резултати, данъчни проблеми, счетоводни проблеми.Резюме: В статията се анализират постановките в счетоводните стан¬дарти № 41 „Селско стопанство” и № 2 „Отчитане на стоково-материалните за¬паси” при определяне и оценяване на земеделската продукция и влиянието на оценките при формиране на... В статията се анализират постановките в счетоводните стан¬дарти № 41 „Селско стопанство” и № 2 „Отчитане на стоково-материалните за¬паси” при определяне и оценяване на земеделската продукция и влиянието на оценките при формиране на финансовия резултат за отчетния период. При прак¬тическото прилагане на посочените стандарти се проявяват противоречия в тек¬стове, регламентиращи преобразуването на счетоводния финансов резултат за данъчни цели. С конкретен пример се характеризира логическата последовател¬ност при данъчното третиране на разликите, проявили се при оценяването на продукцията при първоначално признаване и в края на годината. -
Любен Кирев
ТРАНСФЕРЪТ НА ТЕХНОЛОГИИ ОТ ТРАНСНАЦИОНАЛНИТЕ КОРПОРАЦИИ И ГЛОБАЛИЗАЦИЯ НА ЗНАНИЯТАКлючови думи: трансфер на технологии, транснационални корпорации, глобализация на знанията, чуждестранни инвестиции, международна търговия, лицензи, ноу-хау, наукопоглъщаща продукция.Резюме: Обект на изследване в статията е трансферът на технологии и глобали¬зацията на знанията от транснационалните корпорации чрез износа на преки чуждестранни инвестиции, международната търговия с наукопоглъщащи изделия и... Обект на изследване в статията е трансферът на технологии и глобали¬зацията на знанията от транснационалните корпорации чрез износа на преки чуждестранни инвестиции, международната търговия с наукопоглъщащи изделия и покупко-продажбата на лицензи, патенти и ноу-хау. Посочва се, че трансферът на технологии в света чрез продажбата на лицензи и ноу-хау и износът на науко-поглъщаща продукция е изключителен прерогатив на транснационалните корпо-рации, които осъществяват почти изцяло и вноса и износа на преки чуждест¬ранни инвестиции. -
Румен Върбанов
ПОДХОД КЪМ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ENTERPRISE 2.0 ОТ КОМПАНИИТЕКлючови думи: Web 2.0, Enterprise 2.0, consumer-generated content, Enterprise 2.0 strategy, social network, social media strategy, social media marketing, social software, Intranet 2.0, .Резюме: В статията са споделени вижданията на автора за успешно из¬ползване на Enterprise 2.0 за решаване на 4 групи задачи в предприятието: Мар¬кетинг в Web 2.0 и работа с клиенти на компанията; Взаимодействия с бизнес партньори;... В статията са споделени вижданията на автора за успешно из¬ползване на Enterprise 2.0 за решаване на 4 групи задачи в предприятието: Мар¬кетинг в Web 2.0 и работа с клиенти на компанията; Взаимодействия с бизнес партньори; Управление на персонала; Управ¬ление на знанията в компанията. Предложен е подход към разработването на страте¬гия за приложение на Enterprise 2.0 за нуждите на предприятието, къ¬дето действията са разделени условно в шест етапа: анализ на бизнес процесите в предприятието, изследване и анализ на състоянието на информационните системи и технологии, разработ¬ване на основните цели и задачи за развитие на ИКТ, очертаване на възможните пътища за приложение на социалните медии в бизнес процесите, разработване на проекта на корпоративната социална мрежа и реализиране на но¬вата ИТ стратегия за социална корпоративна мрежа. -
Виолета Краева
ПРИЛОЖЕНИЕ НА МОБИЛНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В БИЗНЕСАРезюме: Мобилните технологии навлизат все по-бързо и масово в съв¬ременния бизнес, в резултат на което той става по-гъвкав, динамичен, комуника¬тивен и ефективен. В статията се разкриват предпоставките, възможностите и формите на приложение... Мобилните технологии навлизат все по-бързо и масово в съв¬ременния бизнес, в резултат на което той става по-гъвкав, динамичен, комуника¬тивен и ефективен. В статията се разкриват предпоставките, възможностите и формите на приложение на мобилните технологии в бизнеса. Представени са и най-популярните мобилни услуги, които подпомагат постоянния контакт с дос¬тавчиците, клиентите, контрагентите и персонала на фирмите. Очертани са тен¬денциите и перспективите в развитието на мобилния бизнес.